دانلود آهنگ شاد جدید و قدیمی

  • ۰
  • ۰

بیلچه

انواع بیل

 

بیل ترانشه

این وسیله برای کندن ترانشه و گودال طراحی شده. تیغه آن دارای نوک تیز و لبه های کناری آن کاملا صاف هستند. به این ترتیب بیل راحت‌تر در خاک فرو میرود و لبه های کانال حفر شده صاف و مرتب خواهد بود. کاربرد این ابزار عمدتا برای کندن کانال های لوله های آبیاری، کود دهی، حذف ریشه های عمیق گیاهان و زیباسازی محوطه است.

بیل زهکشی

تیغه این مدل نازک و نوک آن گرد است. از آن برای ایجاد کانال های آبیاری و ایجاد زهکش درخاک و همچنین کندن دقیق یک محل به جهت کاشت یک گیاه یا جا به جایی آن استفاده میشود.

بیل پارویی

نوک صاف این پارو ‌‌ها به هیچ وجه مناسب کندن زمین نیست، اما بهترین وسیله برای جا به جا کردن توده های انباشته شده روی زمین و موادی مثل سنگ، برف و حتی گندم از محلی به محل دیگر هستند.

بیل لبه

این بیل با شکل خاص نیم هلالی برای پرداخت لبه های خاک و جدا کردن قسمت های مختلف زمین از یک دیگر استفاده میشود. تیغه این بیل عمق ندارد و سطح آن‌ کاملا صاف است، چون برای کندن و یا حمل خاک طراحی نشده بلکه باید بتواند برش های دقیق و کم ضخامت در خاک ایجاد کند. همچنین از آن برای قطع کردن ریشه های کم عمق بوته‌ها یا درختان استفاده می‌شود.

بیل چاله کنی

از دو بیل موازی هم تشکیل شده که با یک لولا به هم وصل شده اند. از آن برای کندن چاله های کم عرض ولی عمیق استفاده میشود و به طور عمودی یک چاله‌ی ستونی را در دل خاک ایجاد میکنند.

بیلچه

یک بیل با ابعاد کوچک است. نوک تیز یا گرد دارد وبرای کندن زمین، جا به جا کردن بوته ‌ها و گیاهان، حذف علف های هرز و کار با خاک در گلدان استفاده میشود.

 

  • ۹۸/۱۱/۲۶
  • علیرضا خوبیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی