دانلود آهنگ شاد جدید و قدیمی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رپ در ایران چه می­کند؟

اولین آلبوم رپ که در ایران با مجوز رسمی منتشر شد، «اسکناس» از شاهکار بینش‌­پژوه در 1383 شمسی بود که موضوع عمده آن انتقاد از فاصله طبقاتی بود و چاشنی تغزل و طنز داشت. پس از آن می­توان از سروش لشگری (هیچکس) و یاسر بختیاری (یاس) به عنوان دو رپر مشهورتر نام برد.

نگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلم

در رسانه ملی تنها ترانه­‌هایی که به سبک رپ پخش شده است، ترانه­‌های رضا عطاران در تیتراژ برخی مجموعه‌­های تلویزیونی یعنی «ترش و شیرین» و «متهم گریخت» بوده است. این ترانه‌­ها ترکیبی ار رپ و پاپ بود. برخی از خوانندگان دیگر نیز که به رپر مشهورند، در واقع بیشتر ترکیبی از این دو سبک را اجرا می­‌کنند.

 

به تدریج رپرهای ایرانی هر یک برای خود نام مستعاری انتخاب کرده و از این سبک برای اهداف مختلفی بهره بردند. هم‌­اکنون خوانندگان فراوانی در این سبک می‌­خوانند. البته واقعیت آن است که بسیاری از آنها به بیراهه رفته‌­اند و بعضاً استودیوهای زیرزمینی آنها پلمب و پایگاه‌های اینترنتی آنها فیلتر شده است.

نگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلمنگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلم
سروش لشگری (معروف به هیچ‌کس) و یاسر بختیاری (معروف به یاس) از جمله رپرهای ایرانی هستند که نسبت به رپرهای متعدد مبتذل‌خوان، توانسته‌اند محتوای اجتماعی - انتقادی را در کارهای خود حفظ کنند. گرچه، در میان آثار آن‌ها نیز مواردی نزدیک به محتوای مبتذل پیدا می‌شود.

دسته‌­بندی­‌های متعددی از رپ فارسی ارائه شده ولی به نظر می­رسد جدا از برخی رپرها چون امیر مقصودلو (تتلو) که ترانه‌‌­های متنوعی در ژانرهای مختلف می­خواند، سه ژانر اصلی در رپ فارسی تقریباً قابل تمییز است:

1. گروه اول کسانی هستند که به نظر می­‌رسد رپ را بهتر شناخته­‌اند. آنها در بسیاری از ترانه­‌ها از ژانر کلاسیک رپ (انتقاد به مسائل اجتماعی) ویا ژانر مذهبی بهره می­گیرند، یعنی یا از رپ برای بیان مشکلات زندگی مردم کوچه و بازار یعنی درد محرومین جامعه و اعتراض به برخی رویه­‌های اجتماعی و سیاست­ دولت­ها بهره می­‌گیرند و فقر و کمبود امکانات، طلاق، بیماری، بی­‌کسی و مانند آن را به تصویر می­‌کشند؛ ویا در ترانه­‌های خود به بیان مفاهیم اخلاقی (فردی یا اجتماعی) و مضامینی چون صبر و مقاومت، عشق به مادر، وطن­‌دوستی، بی­‌اعتباری دنیا و مانند آن با زبان عامیانه و در دل مسائل ملموس زندگی مردم می‌پردازند. در بسیاری از ترانه­‌ها ترکیبی از این دو ژانر ارائه می­‌شود. یاس، هیچکس و پیشرو از این رپرها به شمار می‌­آیند.

 

2. برخی خوانندگان اگر چه مضمون اعتراضی رپ را حفظ کرده ­اند اما متاسفانه برخلاف گروه اول افراط کرده و اعتراض خود را بر کلیت نظام سیاسی و حتی دین نشانه رفته‌­اند، مانند دیو و شاهین نجفی. این افراد در ترانه‌های خود به صراحت از لزوم براندازی نظام سیاسی و ارتداد از اسلام دعوت می­کنند. بیان اعتراض‌­آمیز این گروه، همه مشکلات را ناشی از این دو عامل می­‌داند و با زبانی تلخ دو گزینه را پیش­روی شنوندگان خود می­‌گذارند: انقلاب بنیادی برای تغییر همه چیز، یا خودکشی. این گروه به اشتباه برای اصلاح ابرو، چشم را کور می­‌کنند و به جای حل مشکل، بر مشکلات می­‌ا‌فزایند.

3. گروه سوم که شاید عمده خوانندگان رپ را در بر می­‌گیرد و به سبک گانگستری نزدیکترند، از ضرب‌آهنگ خاص رپ بهره گرفته و ترانه­‌های آنها معمولاً تغزل­‌هایی سطحی با زبانی مبتذل است، مانند گروه‌ها و افرادی موسوم به زدبازی، حسین تهی، ساسی مانکن و آرمین 2AFM. بیان اعتراض­‌آمیزی که گاهی توسط این رپرها استفاده می­‌شود، عمدتاً به گلایه از نامرادی معشوق یا نارضایتی و فروپاشی روانی ناشی از روابط آزاد برمی­‌گردد. این خوانندگان مخاطب خود را جوانانی در نظر گرفته‌­اند که در خیابان­ کلانشهرها به دنبال روابط آزاد جنسی و پارتی­‌های شبانه هستند.

این دسته­‌بندی کلی نشان می­دهد که برخی از تصورات اولیه از رپ فارسی نادرست است:

· این گونه نیست که همه ترانه­‌های رپ، موزیک متن پارتی­های نامشروع باشد. ضرب‌آهنگ رپ می­تواند به دلیل ماهیت چالش‌­برانگیز و منتقدانه آن باشد نه اینکه لزوماً مناسب رقص و آواز تهیه شده است.

نمونه‌ای از اجرای زنده سبک رپ در سیمای ملی

· این گونه نیست که همه رپرهای منتقد با اصل نظام سیاسی یا دین مردم مخالف باشند. بلکه به جز چند رپر دست چندم، سایر خوانندگان شاخص رپ به برخی رویه‌­های اجتماعی یا برخی سیاست­ دولت­‌ها انتقاد می­‌کنند و خواستار رفع فقر و درمان دردهای محرومین جامعه هستند. و البته آن دسته از خواننده‌هایی که ترانه‌هایی با مضامین مبتذل و الفاظ رکیک اجرا می‌کنند از سوی دسته اول رپرها نیز طرد شده و وصله‌ای ناجور برای این سبک موسیقی به حساب می‌آیند.

نگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلم
 

· ترانه­‌های رپ اگر چه شتاب زیادی در بیان کلمات خود دارند، اما این مسأله موجب نمی­‌شود خوانندگان هدفمند و باشخصیت، کلمات نامناسب و رکیک را به صورت لجام­‌گسیخته در جملات شعرگونه خود بگنجانند. هرچند تعدد خواننده در این سبک بویژه در کشورمان، موجب غلبه ابتذال در موسیقی رپ فارسی شده است و اصولا در جامعه موسیقی رپ ناخودآگاه سبکی مبتذل و مملوء از ابتذال کلامی و محتوایی با گرایش‌های جنسی و روابط بی‌قید و نامشروع را به ذهن متبادر می‌سازد و همین موضوع سبب شده است تا تقریبا راه برای ورود این سبک به عرصه موسیقی مجاز - اگر نگوییم بسته - اما بسیار دشوار شود.

منابع :

· http://genius.com/posts/70-The-history-of-hip-hop-as-told-by-rap-genius

https://hitmelodi.com/category/dl-new-music/dl-rap-music

 
  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

پدرام پالیز متولد 1368 در اصفهان (خواننده ، آهنگساز) است. از سال 1385 فعالیت رسمی خود را در زمینه موسیقی با تولید اثر بعنوان خواننده و آهنگساز آغاز نموده و تاکنون موفق به ارائه 13 اثر رسمی به مخاطبان شده است.

بیوگرافی پدرام پالیز

پدرام پالیز، هنرمندان تاثیر گذار بر روند فعالیت هنری خود را محمد رضا شجریان ، همایون شجریان ، خسرو کیبایی ، امین حیایی  و کیهان کلهر می داند و در تولید آثار خود از این هنرمندان الهام می گیرد و ایشان را اساتید معنوی خود میداند ولی هدف از ورود به دنیای موسیقی را ارائه موسیقی ایرانی به موسیقی جهان عنوان نمود و در آثار خود اشعاری از حافظ و مولانا را استفاده نموده است.

بیوگرافی پدرام پالیز

اغلب ترانه های پالیز را دنیا کندری سروده و به گفته وی قلم  و احساس این شعر به حس و حال پدرام پالیز بسیار نزدیک است . از جمله آهنگسازان و تنظیم کنندگانی که تاکنون با او همکاری داشته اند می توان به رضا تاجبخش ، پوریا حیدری، امیر میلاد نیکزاد، مسعود جهانی، مهدی یغمایی، زنده یاد ناصر فرهودی و یاشار خسروی اشاره نمود.

بیوگرافی پدرام پالیز

پدرام پالیز که اکنون با قطعه "اول مجلس " و "زیبای من" بیشتر شناخته شد تمرینات تئاتری خود را در ایجاد قدرت صدایی و خوانندگی خود  موثر دانسته و تاکنون بارها در اجرا های مختلف بر روی صحنه حاضر شده است.

بیوگرافی پدرام پالیز

  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

تعاریف گذشتگان از موسیقی

پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کرده‌اند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام برده‌است ولی از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند. در هر صورت موسیقی امروز دانش و هنری گسترده‌است که دارای بخش‌های گوناگون و تخصّصی می‌باشد.

صدا در صورتی موسیقی نامیده می‌شود که بتواند پیوند میان اذهان ایجاد کند و مرزی از جنس انتزاع آن را محدود نکند.

  • افلاطون: موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد.
  • ارسطو: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
  • ابونصر فارابی: موسیقی علم شناسایی الحان است و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
  • ابوعلی سینا: موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث می‌شود.
  • افلاطون: موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می‌کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.
  • بتهوون: موسیقی مظهری است عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحهٔ انسانی است.
  • بتهوون: آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود.
  • لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها ورنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.
  • ابن خردادبه (به نقل از یحیی بن خالد بن برمک): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.[۱]
  • ابن خردادبه: موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.[۱]
  • هگل: آنچه موسیقی متعلق به خود می‌داند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و به‌طور مستقیم به روح خطاب می‌کند.
  • واگنر: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش به‌شمار نمی‌آورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات می‌دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
  • نیچه: تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند «زایش تراژدی»

منابع : wikipedia - ahangchin

 

  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

بهترین آنتی ویروس موبایل برای اندروید

اندروید با اختلاف بسیار زیاد عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن‌های همراه را از آن خود کرده است؛ با توجه به همین محبوبیت جای تعجب نیست که اکثر بد‌افزارهای موبایل دنیا این سیستم عامل گوگل را هدف قرار می‌دهند. البته در اکثر مواقع این بدافزارها خود را درون یک اپلیکیشن جعلی پنهان می‌کنند؛ به همین دلیل، اکثر دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش فرض به شما اجازه نصب برنامه را از منابع ناشناخته غیر از اپ استور رسمی و تأیید شده گوگل پلی نمی‌دهند. شما هم با نصب نرم‌افزار از استورهای غیر رسمی گوشی خود را در معرض خطرات بی‌شماری قرار می‌دهید. به هر حال فارغ از هر نوع نرم‌افزاری که شما روی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان به کار می‌برید، نصب یک آنتی ویروس یا اپ امنیتی کار عاقلانه‌ای خواهد بود. در این مقاله قصد داریم آنتی ویروس موبایل سکیوریتی نود32 ، برترین آنتی ویروس موبایل اندروید را به شما معرفی کنیم.

 

آنتی ویروس موبایل سکیوریتی نود32 ( Antivirus Eset Mobile Security Nod32 )

اپلیکیشن Eset Mobile Security Nod32 سال قبل توانست برنده عنوان «بهترین محافظت در دستگاه‌های قابل حمل» از وب سایت AV-Test (یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده آزمون برای آنتی ویروس‌ها) شود. Eset Mobile Security Nod32 علاوه بر مجهز بودن به یک بانک اطلاعاتی، به اسکنری مجهز است که می‌تواند هر نوع فایل اجرایی خطرناکی که راه خود را به گوشی شما باز کرده است، شناسایی کند. Eset Mobile Security Nod32 از تماس شماره‌های مشکوک با گوشی شما جلوگیری می‌کند و همچنین قابلیت ضد فیشینگ آن برای جلوگیری از باز شدن سایت‌های خطرناک، بسیار مفید و کاربردی است. این اپلیکیشن طوری طراحی شده است که برای اجرا به منابع سخت‌افزاری کمی احتیاج داشته باشد که این ویژگی مخصوصاً برای کسانی که به عمر باتری خود اهمیت می‌دهند، بسیار مفید است.

جهت خرید آنتی ویروس اورجینال موبایل می توانید به سایت فروشگاه آنتی ویروس آنتیما مراجعه نمایید.

www.Antima.ir

کانال تلگرامی سایت آنتیما : https://t.me/antimair

پیج اینستاگرام سایت آنتیما: https://www.instagram.com/antima.ir/

 

 

  • علیرضا خوبیان