دانلود آهنگ شاد جدید و قدیمی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وب سایت وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

وردپرس به کسب و کارها در سراسر جهان قدرت می دهد. این یکی از محبوب ترین پلت فرم های ساخت وب سایت است و به شما امکان می دهد یک وب سایت یا وبلاگ از ابتدا ایجاد کنید یا یک وب سایت موجود را بهبود بخشید. بسیاری از برندها، افراد مشهور و شرکت‌های معروف نیز از آن استفاده می‌کنند. این مقاله به این موضوع می پردازد که وردپرس چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. تا پایان این پست، قطعا باید پاسخ سوال “وردپرس چیست؟” را بدانید.

 

وب سایت وردپرس چیست؟


اگر تا به حال جستجوی اینترنتی "وردپرس چیست؟" را انجام داده باشید. احتمالاً متوجه خواهید شد که بیش از 1 از هر 4 وب سایت از پلت فرم وب سایت برای تقویت وب سایت خود استفاده می کنند (به هر حال، عبارت «وردپرس» تقریباً 3 میلیون بار در ماه جستجو می شود!). این همه خوب و خوب است، اما واقعاً به این سؤال پاسخ نمی دهد که "وردپرس چیست؟" درست؟

به عبارت ساده، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که در سال 2003 توسط متخصصان وردپرس مت مولنوگ و مایک لیتل ایجاد شد. دوتایی آن را به عنوان ابزاری طراحی کردند تا ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ از ابتدا برای افراد بدون تجربه کدنویسی آسان باشد. این یک سیستم نرم افزاری رایگان و منبع باز است که تحت مجوز GPLv2 (یا جدیدتر) است، به این معنی که هر کاربر می تواند از پایگاه کد آن استفاده کند، تغییر دهد یا در آن مشارکت کند.

علاوه بر این، سیستم نرم‌افزار منبع باز وردپرس دارای رمزگذاری سرتاسری است که می‌تواند در سرور وب خود یا توسط یک شرکت میزبان استفاده شود. عملکرد و سهولت استفاده آن باعث شده است که جامعه بزرگی از کاربران وردپرس و توسعه دهندگان وردپرس ایجاد کرده و از تم ها، افزونه ها و ابزارهای دیگر برای ساخت سریع و آسان هر چیزی از فروشگاه های آنلاین بزرگ گرفته تا یک وبلاگ ساده استفاده کنند.

10 آمار مفید وردپرس


اگر به کمک بیشتری نیاز دارید تا خود یا دیگران را متقاعد کنید که وردپرس بهترین سیستم CMS برای تجارت شما است، حتما آمار وردپرس زیر را بررسی کنید:

در حال حاضر این سیستم محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در وب است.
مردم بیشتر از توییتر غول رسانه های اجتماعی که 156 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد در ماه دارد از وردپرس بازدید می کنند.
با یک تم ساز وردپرس مانند seedprod، حتی کاربرانی که از نظر فنی مهارت زیادی ندارند می توانند به راحتی یک تم وردپرس سفارشی از ابتدا ایجاد کنند.
بیش از 400 میلیون نفر هر ماه از یک وب سایت وردپرس بازدید می کنند.
661 سایت وردپرس و نزدیک به 300 فروشگاه جدید

هر روز به طور متوسط ​​ظاهر می شوند.
بیش از 59000 افزونه رایگان در فهرست پلاگین وردپرس موجود است.
بیش از 187 کشور حداقل یک نصب وردپرس فعال دارند.
وب سایت WordPress.org هر ماه بیش از دو میلیارد بازدید از صفحه دریافت می کند.
برنامه وردپرس بیش از دو میلیون بار دانلود شده است.
از 1.3 میلیارد وب سایت موجود در وب، بیش از 455 میلیون سایت از وردپرس برای تقویت وب سایت خود استفاده می کنند.
وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟
سوالی که از نزدیک به دنبال این است که WORDPRESS "وردپرس چیست؟" احتمالاً "چرا باید از یک وب سایت وردپرس برای تجارت خود استفاده کنم، و آیا وردپرس برای وب سایت های مشاغل کوچک خوب است؟"

در مرحله اول، وقتی وردپرس را نصب می‌کنید و همه چیز را تنظیم می‌کنید، متوجه می‌شوید که می‌توان از آن برای توسعه هر چیزی از یک سایت کسب‌وکار کوچک گرفته تا یک فروشگاه و وبلاگ تجارت الکترونیک استفاده کرد. در واقع، برخی از محبوب ترین وب سایت های جهان از جمله سامسونگ، فوربس، گاردین و نیویورک تایمز توسط وردپرس طراحی شده اند. علاوه بر این، سایت های کسب و کار کوچک مانند سایت ما نیز از وردپرس استفاده می کنند.

ثانیا، وردپرس دارای ویژگی های همه کاره بسیاری است و هر روز ویژگی های منحصر به فرد بیشتری را ارائه می دهند. اما تطبیق پذیری تنها چیزی نیست که باعث محبوبیت وردپرس می شود. همچنین دارای تعدادی ویژگی است که آن را به یک پلتفرم ایده آل برای مشاغل تبدیل می کند.

در اینجا فقط چند نمونه از کارهایی که می توانید با پادشاه سیستم های مدیریت محتوا انجام دهید آورده شده است:

محتوای وب سایت مانند صفحات و پست های سفارشی ایجاد کنید.
به راحتی آن را با سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ادغام کنید.
از طریق قابلیت های SEO به سایت خود کمک کنید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
ترافیک و عملکرد وب سایت خود را با ابزارهای تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.
یک وب سایت یا وبلاگ را از ابتدا طراحی کنید.
با افزودن قابلیت وردپرس، وب سایت موجود را بهبود بخشید.
سایت های عضویت، چت روم ها، دایرکتوری ها، ویکی ها، گالری ها و دوره های آنلاین را توسعه دهید.
پشتیبانی از انواع رسانه ها، مانند صدا، تصویر، تصاویر و داده های مربوط به اطلاعات.
وردپرس چگونه کار می کند؟
اکنون که کمی بیشتر در مورد وردپرس می دانید، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازیم. فرآیند کار نرم‌افزار وردپرس یک روش جامع است که با ترکیب برخی از فایل‌های اصلی، پایگاه داده، فایل‌هایی که اضافه یا نصب می‌کنید و یک داشبورد کار می‌کند تا به شما امکان مدیریت کل آن را بدهد. همچنین اجزای زیادی مانند تم ها، پلاگین ها و ویجت ها وجود دارد که با هم کار می کنند تا ظاهر و عملکرد مورد نظر شما را به وب سایت شما ببخشند.

هسته وردپرس


نصب فایل های اصلی اولین روشی است که در وردپرس انجام خواهید داد. هنگام نصب وردپرس (

هسته وردپرس)، به دو وب سایت دسترسی دارید: داشبورد وردپرس و وب سایت خود. داشبورد وردپرس جایی است که شما وب سایت خود را مدیریت می کنید - پست ها و صفحات را اضافه کنید، تنظیمات را تغییر دهید، افزونه ها و تم ها را نصب کنید و غیره.

پایگاه داده


این مکان جایی است که تمام داده ها و فایل های وب سایت شما ذخیره می شود. اگر از وردپرس دستی استفاده می کنید، باید پایگاه داده را نصب کنید. اگر از یک نصب کننده خودکار استفاده می کنید، به طور خودکار فرآیند نصب را انجام می دهد.


فایل های اضافی


فایل‌های اضافی به شکل پلاگین، تم و آپلود برای وردپرس هستند و به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت یا وبلاگ شما را منحصربه‌فرد جلوه دهند و به شما اجازه می‌دهند جنبه‌ها را سفارشی کنید.

داشبورد وردپرس یا صفحه مدیریت


برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ با وردپرس، ابتدا باید آن را روی وب سرور نصب کنید. شما می توانید این کار را خودتان با دانلود نرم افزار و نصب آن بر روی وب سرور خود انجام دهید یا می توانید از یک شرکت میزبانی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. پس از نصب وردپرس، می توانید وارد داشبورد وردپرس شوید و شروع به تولید محتوا کنید. می توانید پست ها و صفحات را اضافه کنید، تنظیمات را تغییر دهید، افزونه ها و تم ها را نصب کنید و غیره.

انتشار


هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت یا وبلاگ خود هستید، کافی است آن را با کلیک بر روی دکمه «انتشار» در داشبورد وردپرس منتشر کنید. پس از آن، وب سایت شما زنده و در دسترس جهانیان خواهد بود. همچنین می توانید از داشبورد وردپرس برای ردیابی ترافیک و عملکرد وب سایت خود استفاده کنید و ببینید بازدیدکنندگان چگونه به محتوای شما دسترسی دارند.

سفارشی سازی، تم ها و افزونه ها


تم ها ظاهر سایت شما را کنترل می کنند. افزونه ها ویژگی ها را اضافه می کنند و ویجت ها همه قطعات را کنار هم قرار می دهند. هنگامی که وردپرس را نصب می کنید، مجموعه ای اصلی از تم ها و افزونه ها ارائه می شود که ساختار اصلی وب سایت شما را فراهم می کند. سپس می‌توانید تم‌ها و افزونه‌های اضافی را از فهرست پلاگین WordPress.org یا منابع دیگر نصب کنید تا ویژگی‌هایی مانند وبلاگ، فرم تماس، ادغام رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را اضافه کنید.

همچنین می توانید ظاهر سایت خود را با ویرایش کد CSS برای طرح زمینه خود یا استفاده از تم های فرزند برای ایجاد تغییرات بدون تأثیر بر روی کد اصلی شخصی سازی کنید. و اگر برای هر یک از این موارد به کمک نیاز دارید، آموزش های وردپرس و انجمن های پشتیبانی زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

WordPress.org در مقابل WordPress.com


دو نسخه وردپرس وجود دارد: WordPress.org و WordPress.com. WordPress.org نسخه خود میزبان وردپرس است که شما آن را روی سرور وب خود نصب می کنید، در حالی که WordPress.com یک نسخه میزبانی شده است که در آن تمام میزبانی و نگهداری برای شما انجام می شود.

چرا باید وردپرس را برای تجارت خود در نظر بگیرید؟
WordPress.com به شما اجازه می دهد تا وبلاگ خود را به صورت رایگان راه اندازی کنید، اما چندین معایب دارد. به عنوان مثال، شما فقط می توانید یک سایت تحت یک زیر دامنه ایجاد کنید، و نمی توانید تبلیغات را حذف کنید. در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که این دو در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

  • سهولت استفاده


استفاده از WordPress.org کمی دشوارتر از WordPress.com است، زیرا باید آن را روی وب سرور خود نصب کنید و خودتان تمام جنبه های وب سایت خود را مدیریت کنید. با WordPress.com، همه چیز برای شما مراقبت می شود و شروع به کار نسبتاً ساده است.

همچنین ببینید: 10 گزینه افزونه عضویت وردپرس


  • تم های وردپرس


قالب های وردپرس وب سایت شما را درخشان جلوه می دهند و WordPress.org دارای پشتیبانی کامل از تم وردپرس است که در آن می توانید از تم های تجاری سفارشی و همه تم های رایگان دیگر استفاده کنید. نسخه .org وردپرس همچنین به شما امکان می دهد از تم های ممتاز وردپرس برای سفارشی کردن، تغییر یا انجام تقریباً هر کاری که دوست دارید با وب سایت خود استفاده کنید. WordPress.com به شما اجازه سفارشی کردن تم‌ها را نمی‌دهد و فقط از تم‌های محدودی پشتیبانی می‌کند که در آن به تم‌های وردپرس که در مخزن آن‌ها وجود دارد محدود می‌شوید.

  • افزونه های وردپرس


احتمالاً به پلاگین های وردپرس نیاز خواهید داشت، و مخزن افزونه WordPress.org بسیار زیاد است و تقریباً برای هر چیزی که تصور کنید یک افزونه دارد. علاوه بر این، شما می توانید انواع پلاگین های وردپرس را پیدا کنید - از رسانه های اجتماعی گرفته تا افزونه های امنیتی. متأسفانه، کتابخانه افزونه WordPress.com تنها حدود 100 افزونه رایگان وردپرس دارد که ممکن است برای نیازهای شما کافی نباشد.

نام دامنه


  • نام دامنه شما یاURL وب سایت شما چیزی است که بازدیدکنندگان را به وب سایت شما می برد. باorg، کنترل کاملی بر نام دامنه خود دارید و می توانید از هر دامنه ای که می خواهید استفاده کنید. WordPress.com شما را به زیر دامنه .wordpress.com محدود می کند مگر اینکه به یک طرح پولی ارتقا دهید که یک نام دامنه سفارشی به شما می دهد.

حساب میزبانی وب
هزینه میزبانی وب سایت وردپرسی شما در هنگام نصب WordPress.org بر روی وب سرور خود در قیمت گنجانده شده است. با این حال، WordPress.org برای میزبانی وب هزینه ماهانه دریافت می کند که از 46 تا 100 دلار در سال شروع می شود. WordPress.com برای حداکثر 3 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان است، اما شما باید با تبلیغات آنها که در صفحات شما پخش می شود مقابله کنید. این ممکن است برای یک وبلاگ شخصی مشکل بزرگی نباشد، اما ممکن است برای یک تجارت کوچک که تلاش می کند نام تجاری خود را ایجاد کند، معامله شکنانه ای باشد.

تجارت الکترونیک
با WordPress.org، می توانید هر پلاگین تجارت الکترونیکی را که می خواهید نصب کنید و یک سایت تجارت الکترونیک ایجاد کنید و یک فروشگاه آنلاین کامل را در اختیار شما قرار دهد. از سوی دیگر h

و با WordPress.com، شما به پلتفرم اصلی تجارت الکترونیک Shopify محدود شده‌اید که محدودیت‌هایی در مورد آنچه می‌توانید بفروشید دارد.

کسب درآمد
شما می توانید با افزودن تبلیغات، فروش محصولات یا پذیرش کمک های مالی از وب سایت خود با WordPress.org کسب درآمد کنید. در همین حال، شما نمی توانید از سایت خود در WordPress.com بدون ارتقاء به یک برنامه پولی که ویژگی های بیشتری را به شما می دهد، کسب درآمد کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
این ویژگی ضروری است زیرا به سایت تجاری شما کمک می کند تا به رتبه برتر گوگل در نتایج جستجو برسد. WordPress.org با تمام ویژگی های SEO که برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو نیاز دارید ارائه می شود. با WordPress.com رایگان، شما کنترل زیادی بر سئوی وب سایت خود ندارید زیرا نمی توانید افزونه های مورد نیاز را نصب کنید. کاربران طرح کسب و کار می توانند افزونه های سئو شخص ثالث را با قیمت حدود 300 دلار در سال نصب کنند.

کمک و پشتیبانی از انجمن وردپرس
WordPress.org دارای یک انجمن پشتیبانی با میلیون ها کاربر است که خوشحال هستند در هر مشکلی که ممکن است به شما کمک کنند. همچنین می توانید از طریق ویژگی کمک و پشتیبانی از وردپرس کمک بگیرید. تیم راهنما وردپرس به بسیاری از کارآفرینان کمک کرده است تا وب سایت های تجاری خود را بسازند و کارهای دیگر را انجام دهند. همانطور که گفته شد، نسخه .com وردپرس پشتیبانی بسیار کمتری دارد و در انجمن های پشتیبانی فعال نیست.

نرم افزار رایگان
اگر به دنبال راهی آسان برای شروع هستید، WordPress.com رایگان است و دارای ویژگی های زیادی است. اگر می خواهید از وردپرس برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید، نسخه .org احتمالا بهترین گزینه است و هزینه ای بین 46 تا 100 دلار در سال دارد. البته، رایگان نیست، اما شما ویژگی ها و کنترل بیشتری بر وب سایت های وردپرس خود دریافت می کنید.

ادغام گوگل آنالیتیکس


Google Analytics به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و همچنین به تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ کمک می کند. WordPress.org ردیابی قدرتمند Google Analytics را به صورت داخلی ارائه می دهد تا بتوانید عملکرد وب سایت شما و بازدیدکنندگان خود را از کجا مشاهده کنید. در مقابل، WordPress.com این ویژگی را ارائه نمی دهد.

امنیت وب سایت


انواع مختلفی از امنیت وب سایت در وردپرس وجود دارد، مانند درهای پشتی، هک های دارویی، تغییر مسیرهای مخرب، انکار سرویس و بسیاری موارد دیگر. WordPress.org به شما این امکان را می دهد که یک افزونه امنیتی خوب نصب کنید و امنیت سایت وردپرس خود را تنها با چند کلیک تقویت کنید. WordPress.com این ویژگی را به شما نمی دهد.

سفارشی سازی سایت وردپرس
WordPress.org به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات زیادی را با وب‌سایت خود انجام دهید - از تغییر CSS تا ایجاد تم‌های کودک. WordPress.com هیچ نوع سفارشی سازی را به غیر از تغییرات اساسی تم ارائه نمی دهد.

ویژگی های سازگار با موبایل
WordPress.org و WordPress.com هر دو سازگار با موبایل هستند، به این معنی که می توان از آنها در رایانه شخصی، تبلت یا تلفن همراه استفاده کرد. با این حال، WordPress.org دارای ویژگی های بیشتری است که باعث می شود وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه و اندازه صفحه نمایش خوب به نظر برسد.

سرعت
WordPress.org سریعتر از WordPress.com است زیرا شما کنترل تمام جنبه های وب سایت خود را دارید و می توانید آن را برای سرعت بهینه سازی کنید.

بنابراین… کدام نسخه از وردپرس را باید انتخاب کنید؟ اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی وب‌سایت وردپرس خود داشته باشید و به مدیریت جنبه‌های فنی خود اهمیتی نمی‌دهید، WordPress.org گزینه بهتری است. اگر به دنبال راهی آسان برای شروع کار با یک وبلاگ هستید یا به همه ویژگی هایی که WordPress.org ارائه می دهد نیاز ندارید، WordPress.com انتخاب خوبی است. همچنین مهم این است که اگر به دنبال یک سایت وردپرس با درجه تجاری هستید، احتمالاً بهتر است به جای WordPress.com از WordPress.org استفاده کنید.

نحوه شروع استفاده از وردپرس


نصب وردپرس برای وبلاگ یا هر کسب و کاری کار آسانی است. در مقایسه با سایر سازندگان وب سایت، نصب وردپرس کاربرپسند است و می تواند سریعتر انجام شود.

در زیر مراحل نصب وردپرس را نشان می دهد:

  1. مرحله 1: نرم افزار وردپرس را دانلود و باز کنید
  2. مرحله 2: یک پایگاه داده وردپرس را در برنامه وب خود و یک کاربرMySQL با قابلیت دسترسی و اصلاح کامل ایجاد کنید.
  3. مرحله 3: wp-config-sample.php را پیدا کرده و بهwp-config.php تغییر دهید، سپس سند را طوری تغییر دهید که شامل اطلاعات پایگاه داده شما باشد.
  4. مرحله 4: فایل های وردپرس را در مکان دلخواه وب سرور خود آپلود کنید
  5. مرحله 5: برای اجرای اسکریپت نصب وردپرس بهURL در مرورگر وب دسترسی پیدا کنید. این باید مکانی باشد که فایل های وردپرس در آن منتشر شده است. اگر ازcom استفاده می کنید، می توانید تقریباً هر افزونه وردپرس را نصب کنید و یک دامنه سفارشی برای سایت تجاری خود راه اندازی کنید.
  6. مرحله 6: در این مرحله می توانید از وردپرس استفاده کنید. در اینجا، شما شروع به میزبانی سایت خود می کنید، و اگر ویرایشگر وردپرس هستید، می توانید شروع به انتشار مطالبی مانند پست های وردپرس و صفحات وردپرس کنید.
  7. مرحله 7: وردپرس در حال حاضر دارای سه موضوع است. موضوع پیش فرض فعلی بیست و بیست و یک نام دارد و این اولین تمی است که پس از ورود به پلت فرم وب سایت خود مشاهده می کنید. می‌توانید با رفتن بهAppearance > Themes یا دانلود یک تم جدید از فهرست قالبorg این موضوع را به هر تم دیگری تغییر دهید.
    نکات وردپرس
    نکات و ایده های زیر می تواند به شما در ایجاد یک وب وردپرس کمک کند

ite:

همیشه مطمئن شوید که اندازه تصویر خود را کاهش دهید تا سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.
درج تگ های عنوان و متون ALT را فراموش نکنید.
پست هایی وجود خواهد داشت که نمی خواهید تبلیغات بین آنها ظاهر شود. بنابراین، شما باید تبلیغات را برای پست های فردی پنهان کنید.
همیشه پیوندهای ثابت خود را ویرایش کنید.
ویجت فوتر را به سایت وبلاگ یا سایت تجاری خود اضافه کنید.
استفاده از افزونه سئو را فراموش نکنید.
آیا وردپرس برای مبتدیان خوب است؟
بله، استفاده از آن برای چنین سازنده وب سایت قدرتمندی به طرز شگفت انگیزی آسان است. و اگر چه برای نصب و انتشار وب سایت وردپرس شما کمی کار وجود دارد، اما زمانی که همه چیز را انجام دادید، کار به سادگی استفاده از مایکروسافت ورد است. به طور خلاصه، چه مبتدی باشید و چه متخصص، استفاده از وردپرس از همان ابتدا کاربرپسند است.

معایب وردپرس چیست؟
یکی از معایب بزرگ وردپرس این است که افزونه های بیشتری برای ویژگی های اضافی مورد نیاز است. همچنین وب‌سایت‌های وردپرسی می‌توانند بدون دلیل واضح و به‌گونه‌ای از کار بیفتند که عیب‌یابی آن دشوار باشد. اگر وب سایت خود را به درستی مدیریت نکنید، ممکن است کند و پر از هرزنامه باشد. در نهایت، پایگاه کد آنقدر که می‌توانست بصری نیست، بنابراین برخی از توسعه‌دهندگان کار با وردپرس را در مقایسه با سایر چارچوب‌ها دشوار می‌دانند. و اگر این مسائل یک معامله شکن هستند، می توانید بهترین جایگزین های وردپرس را برای راه اندازی سایت خود بررسی کنید.

وردپرس برای چه نوع وب سایتی مناسب است؟
در زیر انواع وب سایت هایی وجود دارد که وردپرس در آنها مناسب است:

یک وبلاگ
وب سایت های تجارت الکترونیک
وب سایت کسب و کار
وب سایت نمونه کارها
جامعه آنلاین
وب سایت های چند زبانه
سوالات متداول:
آیا وردپرس یک وب سرور است؟
بله، و این یک وب سرور است که اکثر سایت های پر ترافیک را مدیریت می کند و نمایش را اجرا می کند. به همین دلیل است که این وب سرور انتخابی برای بسیاری از ارائه دهندگان هاست رده بالا و شرکت های پیشرو وردپرس است.

آیا می توانم وردپرس را روی رایانه شخصی خود نصب کنم؟
بله، شما می توانید وردپرس را روی رایانه شخصی نصب کنید.

وردپرس به چه زبانی نوشته می شود؟
وردپرس یک نرم افزار سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که به زبان PHP مرتبط با پایگاه داده MySQL یا MariaDB نوشته شده است.

آیا سایت های چند زبانه در وردپرس مجاز هستند؟
بله، سایت های چند زبانه در وردپرس مجاز هستند. به عنوان مثال، ابزار محبوب وبلاگ نویسی چند زبانه است، به این معنی که می توان از آن در زبان های مختلف استفاده کرد. همچنین به 196 زبان موجود است.

 

  • علیرضا خوبیان